آماده اید وبسایت چند زبانه داشته باشید؟

چرا باید شرکت من در یک وبسایت چند زبانه سرمایه‌گذاری کند؟

وبسایت چند زبانه یک روش بسیار سودمند و مفید برای جذب مخاطب و بازدیدکننده و در نهایت مشتریِ بیشتر برای یک کسب‌وکار می‌باشد که اغلب از اهمیت آن اطلاع کافی نداریم. در این مطلب قصد داریم برخی از مزایای داشتن یک وبسایت چند زبانه برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها را منتشر کنیم. بر اساس گزارشی از تحقیق CSA در سال ۲۰۱۴، حدود ۷۵ درصد از افراد به زبان محلیِ خود در موتورهای جست‌وجو به جست‌وجو می‌پردازند. در مقابل افرادی نیز وجود دارند که به زبان دوم (در ایران اکثراً انگلیسی) جست‌وجو کرده و به دنبال ویژگی‌ها و یا اطلاعاتی در رابطه با محصولی هستند که قصد خریداری‌اش را دارند. در زیر چند مزیت قابل توجه یک وبسایت چند زبانه آورده شده است:

  1. افزایش فروش: مهم‌ترین هدف ارائه‌ی یک وبسایت چند زبانه تنها یک چیز است: پول. اگر شما از زبان‌های بیشتری پشتیبانی کنید یعنی مشتریان بالقوه خود را افزایش داده‌اید که به احتمال زیاد باعث افزایش فروش نیز خواهد شد. فرض کنید در زبان فارسی روزانه ۱۰۰۰ نفر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ با مدل خاص باشند، این رقم در زبان انگلیسی، عربی و یا فرانسوی چقدر است؟ ممکن است ۱۰۰۰ نفر تبدیل به هزاران نفر شود که در دراز مدت می‌تواند بازدیدکننده و حتی فروش وبسایت و تجارت آنلاین شما را بهبود و افزایش دهد.
  2. افزایش حجم بازدیدکننده از موتورهای جست‌وجو: همانطور که در بالا نیز اشاره شد، تنها با افزودن یک زبان به وبسایت می‌توان بازدیدکننده‌ی ورودی خود را چندین برابر کرد. از طرفی دیگر، در برخی کشورها موتورهای جست‌وجوی خاصی وجود دارد که اکثر افراد به جای موتورهای جست‌وجوی جهانی مانند گوگل و یاهو، از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال افراد روسی و حتی قسمت‌هایی از کشور ترکیه بیشتر از موتور جست‌وجوی یاندکس به عنوان اولین انتخاب خود استفاده می‌کنند.
  3. افزایش اعتماد و وفاداری مشتری: اکثر کاربران اینترنتی در خرید از وبسایتی که در زبان محلیِ آن‌ها ارائه نشده باشد تردید می‌کنند. وقتی که اطلاعات به زبان محلی ارائه می‌شود قطعاً مشتریان بالقوه و بالفعل نیز افزایش خواهند یافت و شرکت و کسب‌وکار حتی می‌تواند در سطح جهانی و بین‌المللی مطرح شود.
  4. ارائه یک مزیت رقابتی: ارائه‌ی یک وبسایت چند زبانه می‌تواند شما را از رقیب‌هایتان متمایز کند. و برعکس، اگر اکثر رقیب‌هایتان یک وبسایت چند زبانه به مشتریان ارائه می‌دهند، چرا شما این کار را نکنید؟ ممکن است فردی که به زبان انگلیسی در حال جست‌وجو است به جای شما از رقیب‌تان خرید کند، و این امر می‌تواند تنها و تنها به دلیل ارائه‌ی وبسایت به زبان محلیِ وی باشد.
  5. افزایش اعتبار داخلی و خارجی: ارائه‌ی یک وبسایت چند زبانه کار آسانی نیست و برای شرکت هزینه‌هایی در بر دارد، اما در مقابل نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما آماده‌ی کار است و در زمینه‌ی کاریِ خود حرفی برای گفتن دارد.

البته متاسفانه ارائه‌ی خدمات بین‌المللی به دلیل محدودیت‌های مالی و اعتباری و همچنین سایر محدودیت‌های سیاسی، در کشور ما محدود شده است که امید است با راه‌کارهای مناسب دیگر بتوانیم شاهد تجارت و خرید و فروش در سطح تجارت آنلاین و کسب‌وکارهای کوچک با جهان باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *